מנהל חטיבה עליונה

משולחנו של מנהל חטיבה עליונה:

הורים ותלמידים יקרים,

שנת הלימודים בחטיבה העליונה כמעט הסתיימה, ונשארו מס' קטן של בחינות של בחינות בגרות,  היתה זו שנה גדושה, במבט לאחור אנו יכולים לומר בסיפוק שהצלחנו לקדם את מרבית היעדים שהצבנו בפנינו ומשפע הפעילויות והעשייה בתחום הלימודי, הייעוצי והחברתי. הדבר בא לידי ביטוי באקלים החיובי השורר, בתחושה הטובה שמבטאים מרבית התלמידים, בפעילויות מגוונות – טיולים, סיורים, הרצאות, סדנאות, ימי ספורט, תחרויות, ערבי מגמה, מסיבות כיתתיות ועוד.
אחד הערכים המרכזים העומד לנגד עינינו הוא מצוינות לימודית וחברתית – מיצוי יכולות לימודיות של התלמיד  ומתן אפשרויות לביטוי עצמי מעבר לצד הפדגוגי.

בשכבה יב' בהובלתו של קובי הרוש, עסקו בדמות הבוגר והאזרח שבדרך. השנה החלה במסע משמעותי לפולין דרכו התלמידים חוו ולמדו על ההיסטוריה היהודית בזמן מלחמת העולם השניה, וזכו להיכרות בלתי אמצעית עם עדויות, אתרים ואורח חיים במסע שהוגדר כמסע של "אדם בעקבות בני אדם". במהלך השנה בשיעורי החינוך העלו המחנכים על נס את שאלת האחריות של כל אחד מאיתנו במרקם החברתי. וכפועל יוצא, התלמידים זכו להתנדב בשני אירועים כשכבה: סיוע בחפירות ארכאולוגיות ושטיפת מכוניות עבור ילד הזקוק לתרומות בשל מחלה נדירה. במסגרת שיעורי אזרחות יצאו התלמידים לבית המשפט העליון לסיור חשוב ומשמעותי דרכו למדו על האופי האזרחי של מדינת ישראל. 
שכבה יא  בהובלתה של ורד ליבוביץ, התלמידים עברו שנה בה תהליכי הלמידה היו משמעותיים ומאתגרים, בתהליכים אלו למדו התלמידים את החוזקות שלהם כלומדים ואת התחומים אותם הם נדרשים לאמן ולתרגל. בחלק מהמקצועות עשו התלמידים עבודות חקר קבוצתיות המהוות 30% מציון הסופי לבגרות ובמקצועות אחרים נגשו לבחינת הבגרות בסוף השנה. לצד הלימודים הפורמאליים עסקנו השנה בציר החברתי בתוכנית המתמודדת עם גזענות וניכור בחברה במטרה לטפח ולחזק סובלנות בחברה הדמוקרטית. התוכנית "חלונות לחברה הישראלית" חשפה את התלמידים למפגשים עם קבוצות ומגזרים בחברה בהן: דתיים, ערבים, דרוזים, קהילה להט"בית, ניצולי שואה . במטרה להבין את הצרכים הטבעיים לכבוד האדם ולשוויון הזדמנויות. כמו כן התנדבו התלמידים 30 שעות אישיות ו-25 שעות התנדבות קבוצתית ביוזמות חברתיות וקהילתיות.

בשכבת י' בהובלתה של גילי סולומון, עסקו השנה בנושא "להיות אזרח". התלמידים התנדבו במקומות שונים בקהילה ובבית הספר, בהתנדבות אישית וקבוצתית. ראויות לציון יציאתן של 4 כיתות לחפירות ארכיאולוגיות בגבעת התיתורה ותרומתם של תלמידים רבים בהקמת דוכני הפעילות בכנס המשפחות. בשיעורי החינוך עסקנו בזהות ישראלית והתלמידים הציגו דילמות שונות בחברה הישראלית, לפי בחירתם. עסקנו בנושאים מגוונים העוסקים בשסעים החברתיים - כך למשל, נשואים אזרחיים, תחבורה ציבורית בשבת, הובלת חשמל לרצועת עזה ועוד.  אחד השיאים בתכנית זו היה יציאת השכבה לסמינר חברתי בתל אביב - מרוטשילד לתחנה המרכזית. שיאו של התהליך כולו היה בערב קבלת תעודות זהות בנוכחות ההורים. ערב שהביא לידי ביטוי את כישרונותיהם של תלמידים רבים בשכבה - בריקוד, בשירה, בקולנוע ובהפקה - והעלה בדרך אמנותית את הנושאים בהם עסקנו במהלך השנה.
בתחום הלימודי התלמידים סיימו בהצלחה 30% מהבגרות בספרות, בעברית, ובמקצועות נוספים, על פי המגמות ויחידות הלימוד
אחרי שנה עמוסה ומהנה, מחכים לשנה הבאה... שנה של מבחני בגרות רבים אך גם הכנה לצהל, המשך מעורבות חברתית קבוצתית ותכנית חברתית מגוונת ומעניינת

אני מודה לצוות ההנהלה המסור והאיכותי, למורים ולעובדים בביה"ס על המסירות וההשקעה המתמדת לתלמיד ולרווחתו, על יוזמות ברוכות ונכונות לעסוק במלאכה. אני מודה לוועד ההורים ולעופר זכאי, העומד בראשו, ולכם ההורים על שיתוף פעולה כשטובת תלמידנו עומדת לנגד עיני כולנו.
בוגרי מחזור י"ג, אנחנו גאים בכם מאוד ומאחלים לכם גיוס מוצלח, בטוח ומשמעותי בצה"ל, בשנת שרות ובכל אשר תפנו
                                          בברכת חופשה נעימה ובטוחה. שובו בשלום                                                מוטי אופיר 
     מנהל חטיבה עליונה